אנשים בעידן שאחרי הקורונה

אנשים בעידן שאחרי הקורונה




אז נכון לשלהי דצמבר 2020 מספרים לנו בחדשות שהסוף של המגפה קרב והחיסון כבר אושר ואף כבר מופץ לאזרחים לפי רמת הסיכון, אך משהו השתנה בנו המגפה הזו תשאיר צלקת עמוקה וכואבת באנושות ומעניין יהיה לראות מה יהיה על ההתנהגות האנושית שימים שאחרי הקורונה ואיזה עולם יהיה.

בכתבה זו נעסוק בהשלכות תקופת הקורונה על הזמן שיהיה אחריה, איך אנשים יתנהגו אחד עם השני, האם הכל יחזור לקדמותו ואיזה צלקות בכל זאת יישארו בחלק גדול מאיתנו.

היום שאחרי המגפה

אז נכון… העולם כבר ידע מגפות אפילו קשות ונוראיות מהמגפה הזו, מיליוני אנשים מתו במגפה השחורה והנה הזמן עשה את שלו ואנשים חזרו להתנהג כרגיל… מה ששוכחים שבאותם ימים נוראיים האוכלוסייה הייתה קשוחה יותר מטבע הדברים, התקשורת הייתה פחות מפותחת והמידע והידע על המחלה והנגיף לא היה זמין בטלוויזיה והאינטרנט 24/7 כך שהוא לא חדר למוחות האנשים כמו שחדר נגיף הקורונה למוחנו.

הצפי שהדברים יחזרו לקדמותם בהדרגה בכל מקרה כיוון והנגיף לא ייעלם ביום אלא זוהי תהיה תקופה הדרגתית עד שיגיעו לכל אדם ואדם ויחסנו את כולם חיסון העדר ישפיע, יכול להיות שזה יקח סבבים נוספים של חיסונים ובזמן הזה החיים יחזרו למסלולם בהדרגה מה שיקל אולי קצת את ההסתגלות של רוב האנשים.

ההרגשה היא שביום שיהיה ניתן להכריז רשמית שהקורונה נוצחה והיא כבר לא מגפה יישארו אנשים מצולקים נפשית, כאלו שיירתעו מהתקהלויות וקרבה לאחרים, כאלו שחוששים לגעת בידיות דלתות במקומות ציבוריים ומסתובבים לכל מקום עם ג'ל לחיטוי ידיים, תקראו להם היפוכונדרים אנחנו נקרא להם מצלוקי הקורונה, אנשים שהקורונה נכנסה להם כל כך חזק לתודעה שהפחד ממגפה או מחלה נוספת תשב להם בראש עד סוף ימי חייהם.