הקיץ מתקרב וכדאי לכם להתקין פרגולה חדשה בגינה

הקיץ מתקרב וכדאי לכם להתקין פרגולה חדשה בגינה




מה בא לכם לעשות? רוצים לשבת בגינה?
עוד מעט מגיע הקיץ- הימים מתארכים, השמש מאירה ומחממת וכל בני המשפחה נהנים יותר לשבת בגינה. יש אנשים שהקיץ עושה להם טוב- בעונה הזו הם יוצאים, מבלים ונהנים לשהות בחוץ, אנשים אחרים מעדיפים את ימות החורף- את הקור והגשמים. בין אם אתם אנשים של קיץ ובין אם לא, מומלץ עבורכם להתקין פרגולה בגינה כי גם אם אתם ממש אוהבים שמש צריך להגן על העור מפני הקרינה. באמצעות פרגולה איכותית ניתן לצור הצללה ולא רק במהלך הקיץ אלא גם בימים קרים בהם הרוח מנשבת. נוסף על כך, ניתן להתקין פרגולות מרשימות ומעוצבות אשר ישפרו את מראה הגינה ויהפכו אותה למיוחדת וחיננית.
סוגים של פרגולות: פרגולת עץ, פרגולת מתכת ופרגולת פלסטיק
ניתן להתקין פרגולות מחומרים שונים כאשר החומרים נקבעים לפי מזג האוויר במקום ולפי מיקום הפרגולה. כמו כן, ניתן לתלות את הפרגולות מהקיר, אפשר לחבר אותן לקיר וניתן להתקין אותן כך שייתמכו על עמוד או על מספר עמודים. את ההצללה אפשר לכלול בעיצוב של הפרגולה או להשתמש במסגרת בנויה ולהתקין עליה ענפים של במבוק, רשת פלסטיק ועוד. הפרגולות הקיימות בימינו עשויות מעץ, מתכת או פלסטיק.
הסבר קצר על שלושת סוגי הפרגולות:
* פרגולות שעשויות מעץ- רוב האנשים שמעוניינים להתקין פרגולה בגינה בוחרים בפרגולה מעץ כאשר העץ יכול להיות עץ במבוק, עץ גושני, עץ אורן, עץ ארז וכו'. סוג העץ והאופן בו הוא נצבע משפיעים על העמידות שלו. לפעמים יש להוסיף כיסוי לצורך הגנה בימים גשומים.
* פרגולות שעשויות ממתכת- בין מגוון סוגי הפרגולות הללו ניתן למצוא פרגולות אלומיניום ופרגולות מנחושת וברזל. פרגולות האלומיניום הינן מומלצות ביותר משום שקל להתקין אותן, הן עמידות, קל להתאים אותן לתנאים של מזג האוויר וקל לנקות אותן, במידה והפרגולה גדולה מדובר על פתרון טוב משום שפרגולה ממתכת תהיה יציבה יותר. פרגולות שעשויות מנחושת וברזל הינן מרשימות מאוד אך מחירן גבוה יותר. במידה ורוכשים פרגולה ממתכת יש לתחזק אותה ולהגן עליה מפני חלודה.
*פרגולה שעשויה מפלסטיק- פרגולות מפלסטיק הינן עמידות במיוחד וקלות לתחזוקה אך ניתן למצוא אותן במעט גוונים והגוונים עשויים לדהות.

להתאים את הפרגולה לגינה, לטעם האישי ולמראה הבית
חשוב מאוד להכיר את האפשרויות הקיימות- את העיצובים, החומרים, הגדלים וכו' משום שהפרגולה צריכה להשתלב בחצר ובבית בצורה הרמונית ולהיות גם יפה וגם פרקטית. מכיוון שהפרגולה חייבת להתאים לגודל הגינה יש לתכנן אותה כראוי ולמדוד את הרוחב והאורך של הגינה, את קווי המתאר שלה, לבדוק את הכיוון של הגינה (האם היא פונה לכיוון דרום? צפון? וכו'), לבחון את כמות השמש שמגיעה לגינה וכו'. כדי שההתקנה תתבצע באופן מקצועי יש לפנות אל מתקין פרגולות מיומן שמקפיד להקשיב לצרכי הלקוחות ומבצע את ההתקנה בהתאם לרצונם. מומלץ לערוך בדיקות- לקבל חוות דעת על מתקין הפרגולות, לבחון את תיק העבודות ולוודא שהוא מחזיק ברישיון.
שיהיה לכם קיץ מהנה!