קידום אורגני – זה לא הדירוג אלא התנועה שחשובה

קידום אורגני – זה לא הדירוג אלא התנועה שחשובה




בתעשיית השיווק האורגני אנו לרוב פוגשים בלקוחות ששמים יותר פוקוס על דירוגים ספציפיים ופחות על שיפור התנועה האורגנית של האתר והביצועים שלו, זוהי טעות הגדולה ביותר של לקוחות שאולי רוצים להראות שרירים למתחרים ופחות חושבים על הצד הרווחי.

בכתבה זו נסביר למה עדיף וכדאי להשים פחות דגש על מאבק בדירוגים של הביטויים הגדולים ויותר דגש על ביטויי הזנב והגדלת התנועה האורגנית האיכותית לאתר.

למה עדיף להשים פחות דגש על הביטויים הגדולים

• תחרות – הביטויים הגדולים הם מטבע הדברים מוקד המשיכה של רוב המתחרים, יש כאן עניין של כבוד וחשיבה קצת לקויה שאם כבשת את ההר אז אתה הכי חזק…. אבל התשובה היא לא בהכרח, הכל תלוי מה אתה עושה בנוסף, תחרות על הביטויים הגדולים תצריך מחברת הקידום הרבה זמן התעסקות ומשאבים כדי להתעלות על המתחרים שכל הזמן יחזירו מצידם מלחמה ויהפכו את המשימה לקשה ותמידית… הדגש על ביטויי זנב מניבים תפחת ורוב התקציב יושקע על התחרות בביטויים המרכזיים, מומלץ לכוון למקומות עם פחות תחרות ושם לפרוש את התקציב והמיקוד ככה שההצלחה תהיה מהירה וקלה יותר.
• ביטויי זנב לרוב יותר איכותיים – 90% מהמקרים ביטויי הזנב הם חיפושים מדויקים יותר של הגולשים למה שהם מחפשים, לדוגמא ביטוי מרכזי משקפת צלילה לעומת משקפת צלילה רחבה, או משקפת צלילה אופטית… הגולש מחפש כאן משהו מאד ספציפי שאם תתברגו עליו הסיכויים לענות לו על הדרישה יהיה גבוה יותר.
• הרחבת החשיפה לכל תתי הנושאים – כשמשקיעים יותר על ביטויי זנב ופחות על ביטויים גדולים נחשפים למגוון רחב יותר של נושאים באמצעות תוכן איכותי.